Ha most leadod rendelésed, akár már holnap megkaphatod a termékeket!

Toma Motor - Toma Motorsport (Robogo-AM6-Gokart alkatrész webáruház)

Kérdése van? +36702000852

Kategóriák
Toma Motor - Toma Motorsport (Robogo-AM6-Gokart alkatrész webáruház)

Kérdése van? +36702000852

  • Kategóriák
    • Akciók
    • Keresés gyártó és típus szerint
    • Akkumulátor és tartozékaik
    • Bovdenek és spirálok
    • Dobozok és tartó konzolok
    • Elektromos alkatrészek
    • Erőátviteli rendszer
    • Felnik, gumiabroncsok és tartozékaik
    • Futómű és fék alkatrészek
    • Gyújtógyertyák és alkatrészeik
    • Hűtőrendszer és alkatrészeik
    • Kenőanyagok - adalékok - ápolóanyagok
    • Kezelőszervek
    • Kiegészítők
    • Kipufogók és tartozékaik
    • Mérőműszerek és alkatrészeik
    • Motorblokk alkatrészek
    • Optikai Tuning alkatrészek
    • Ruházat
    • Szerszámok
    • Sztenderek és tartozékaik
    • Üzemanyagrendszer
    • Világitástechnika
    • Visszapillantó tükrök és tartozékaik
    • Zárak, lakatok, láncok
    • Zárszettek és zárak
    • AM6 alkatrészek
    • Robogó alkatrészek
    • Piaggio D50B alkatrészek
    • Derbi EBS alkatrészek
    • Gokart alktrészek, ruházat
    • Összes termék
    • Polini Thor
    • Derbi EBE alkatrészek
  • Blog
  • Toma Motorsport
  • Versenygokart bérlés
  1. Blog
  1. Blog
Vissza

VÁLTÓCSAPÁGYAK CSERÉJE A MINARELLI BLOKKBAN

Lassan, szinte észrevétlenül lesz egyre nehezebben kezelhető a váltó, ahogy kopnak az alkatrészek, és idővel az erőátvitel más alkatrészeiben is kárt tehet, ha túl nagy lesz a csapágyak holtjátéka. Érdemes megelőzni a bajt, és időben kicserélni őket – ebben segítünk most.

2023.07.19 11:44

Cikkünkben az alábbi kérdésekre igyekszünk válaszolni:

•            Milyen csapágyak vannak a Minarelli, az EBE és a D50B blokkban?

•            Mit jelent a csapágyak számozása, jelölése?

•            Miben különbözik a CN, a C3 és a C4 csapágy?

•            Milyen váltócsapágyra van szükség a 2011 előtti és utáni Apriliákhoz?

A váltócsapágyak és -tűgörgők felelnek azért, hogy a fogaskerekek pontosan kapcsolódjanak egymáshoz, az erőátvitel alkatrészei – az ideális hézagnak köszönhetően – hosszúéletűek legyenek és könnyen kapcsolhasd a fokozatokat. Ha elkopnak, akkor a fogaskerekek távolabb kerülnek egymástól, nagyobb terhelést kapnak, előbb-utóbb pedig sérülnek, azaz jobb megelőzni a drágán javítható hibákat a csapágyak mielőbbi cseréjével.

C3 VAGY C4 JELÖLÉSŰ CSAPÁGYAT TEGYEK AZ AM6 BLOKKBA?

Többször felmerült az AM6 fórumokon a fenti kérdés, és ezesetben különösen fontos, hogy ragaszkodj a gyári előíráshoz, mert alapvető különbségek vannak a kettő között. A betűk és számok az alkatrészek illesztési hézagát jelölik, ez alapján megkülönböztetünk C2, CN, C3 és C4 csapágyakat. A CN az alapérték, ehhez mérten a C2 kisebb, a C3 és a C4 pedig egyre nagyobb illesztési hézagú. Az AM6-os motorokhoz rendre a C3-at javasolják, így ha cserére szorul, érdemes ilyet keresned, sőt a motortípushoz összeállított készletekben eleve ilyeneket találsz.

Lényeges részlet, hogy más-más váltócsapágyakkal készültek a 2011 előtt és után gyártott AM6 erőforrások. A korosabb motorokba a Voca Racing VCR-RD75188.GR cikkszámú alkatrésze passzol, míg a fiatalabbakhoz a VCR-RD75189.GR-re lesz szükséged

Hasonló a helyzet a Derbi EBE és D50B jelű blokkjával, amihez szintén a Voca Racing készít méretpontos, csapágyakat és tűgörgőket tartalmazó csomagot. A különbség csupán annyi, hogy itt évjárattól függetlenül egyféle szettre lesz szükséged, mindkettőhöz a VCR-RD75193.GR cikkszámú, négydarabos készletet.

Szintén a fórumbejegyzések bizonyítják, hogy viszonylag gyakori jelenség váltójavítás után, az akadozó, nehezen működő váltókar, akkor is, ha egyébként helyes méretű csapágyak kerülnek a motorba. Ennek rendszerint az az oka, hogy nem az eredeti vastagságú tömítéssel – vagy eleve tömítés helyett pasztával – illesztik össze a blokk alkatrészeit, és emiatt szinte lehetetlen megmozdítani a kart. Érdemes hát figyelni rá, hogy a gyárilag ajánlott tömítés kerüljön a motorba, mert ez csak néhányezer forintos plusz költség, mégis elengedhetetlen ahhoz, hogy tökéletesen működjön a gép.

Reméljük, segítettünk, hogy megtaláld a karbantartáshoz szükséges alkatrészeket, ám ha mégis további kérdéseid lennének, keress minket bizalommal!

Vissza
Vásárlói fiók
  • Belépés
  • Regisztráció
  • Profilom
  • Kosár
  • Kedvenceim
Információk
  • Általános szerződési feltételek
  • Adatkezelési tájékoztató
  • Fizetés
  • Szállítás
  • Elérhetőségek
Toma Motor Kft.
  • 6000 Kecskemét, Brigadéros utca 19
  • +36702000852
  • info@tomamotor.hu
  • facebook

  • instagram

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Ne maradj le az
akciókról!

Iratkozz fel most és ne maradj le a legfrisseb hírekről információkról akciókról. 

Feliratkozás
Árukereső.hu Árukereső.hu
  • Akciók
  • Keresés gyártó és típus szerint
  • Akkumulátor és tartozékaik
  • Bovdenek és spirálok
  • Dobozok és tartó konzolok
  • Elektromos alkatrészek
  • Erőátviteli rendszer
  • Felnik, gumiabroncsok és tartozékaik
  • Futómű és fék alkatrészek
  • Gyújtógyertyák és alkatrészeik
  • Hűtőrendszer és alkatrészeik
  • Kenőanyagok - adalékok - ápolóanyagok
  • Kezelőszervek
  • Kiegészítők
  • Kipufogók és tartozékaik
  • Mérőműszerek és alkatrészeik
  • Motorblokk alkatrészek
  • Optikai Tuning alkatrészek
  • Ruházat
  • Szerszámok
  • Sztenderek és tartozékaik
  • Üzemanyagrendszer
  • Világitástechnika
  • Visszapillantó tükrök és tartozékaik
  • Zárak, lakatok, láncok
  • Zárszettek és zárak
  • AM6 alkatrészek
  • Robogó alkatrészek
  • Piaggio D50B alkatrészek
  • Derbi EBS alkatrészek
  • Gokart alktrészek, ruházat
  • Összes termék
  • Polini Thor
  • Derbi EBE alkatrészek
  • Blog
  • Toma Motorsport
  • Versenygokart bérlés
Belépés
Regisztráció
Adatkezelési beállítások
Weboldalunk az alapvető működéshez szükséges cookie-kat használ. Szélesebb körű funkcionalitáshoz (marketing, statisztika, személyre szabás) egyéb cookie-kat engedélyezhet. Részletesebb információkat az Adatkezelési tájékoztatóban talál.