Ha most leadod rendelésed, akár már holnap megkaphatod a termékeket!

Toma Motor - Toma Motorsport (Robogo-AM6-Gokart alkatrész webáruház)

Kérdése van? +36702000852

Kategóriák
Toma Motor - Toma Motorsport (Robogo-AM6-Gokart alkatrész webáruház)

Kérdése van? +36702000852

  • Kategóriák
    • Akciók
    • Keresés gyártó és típus szerint
    • Akkumulátor és tartozékaik
    • Bovdenek és spirálok
    • Dobozok és tartó konzolok
    • Elektromos alkatrészek
    • Erőátviteli rendszer
    • Felnik, gumiabroncsok és tartozékaik
    • Futómű és fék alkatrészek
    • Gyújtógyertyák és alkatrészeik
    • Hűtőrendszer és alkatrészeik
    • Kenőanyagok - adalékok - ápolóanyagok
    • Kezelőszervek
    • Kiegészítők
    • Kipufogók és tartozékaik
    • Mérőműszerek és alkatrészeik
    • Motorblokk alkatrészek
    • Optikai Tuning alkatrészek
    • Ruházat
    • Szerszámok
    • Sztenderek és tartozékaik
    • Üzemanyagrendszer
    • Világitástechnika
    • Visszapillantó tükrök és tartozékaik
    • Zárak, lakatok, láncok
    • Zárszettek és zárak
    • AM6 alkatrészek
    • Robogó alkatrészek
    • Piaggio D50B alkatrészek
    • Derbi EBS alkatrészek
    • Gokart alktrészek, ruházat
    • Összes termék
    • Polini Thor
    • Derbi EBE alkatrészek
  • Blog
  • Toma Motorsport
  • Versenygokart bérlés
  1. Blog
  1. Blog
Vissza

TANÁCSADÓ – A NEM MEGFELELŐ OLAJ ÉS KARBANTARTÁS KÖVETKEZMÉNYEI

TANÁCSADÓ – A NEM MEGFELELŐ OLAJ ÉS KARBANTARTÁS KÖVETKEZMÉNYEI

Visszafordíthatatlan károsodást okozhat az erőforrásban a rosszul megválasztott, illetve hamisított motorolaj, vagy az, ha nem cseréltetitek le időben a kenőanyagot, netán hagyjátok, hogy kritikus szint alá csökkenjen annak szintje. Cikkünkben a karbantartás és a gondoskodás fontosságáról írunk.

2023.07.19 10:57

A fejlesztők munkájának egyik roppant fontos része, hogy a várható terheléshez méretezik az erőforrás alkatrészeit, és meghatározzák, milyen kenőanyagra lesz szükség a tartós és hibátlan működéshez. Szó se róla, megannyi feltételt támasztanak az olajokkal szemben, tudniillik a motorkerékpároknál egyáltalán nem ritka, hogy 8-10 ezres fordulatszámot kénytelen elviselni a fő- és vezérműtengely, a hajtórúd, a dugattyú, valamint maga a blokk.

Milyen olajat válasszak?

Valószínűleg a laikusok is hallottak már az eredetileg a gázok és folyadékok belső súrlódásának kifejezésére szolgáló viszkozitás kifejezésről, ami - leegyszerűsítve - arra utal a motorolajoknál, hogy adott hőmérsékleten mennyire folyékony az anyag. Hogy példát is említsünk, egy négyütemű motorkerékpárhoz javallott, átlagos olaj dobozán 10W-40-es vagy 10W-50-es jelölést olvashattok, a speciális szám- és betűkombináció a SAE (Society of Automotive Engineers) szabványrendszeréből fakad. Ebből az első szám a hidegen mérhető viszkozitásra, míg a második az üzemmeleg olaj viszkozitására utal.

Az alacsony viszkozitású olajok hatékonyabban óvják a motorok alkatrészeit hideg időben, míg a sűrűbb kenőanyagok magasabb hőfoknál védenek jobban

 

Ezenfelül az ABC egymást követő betűivel és melléjük illesztett számokkal (pl. A3/B3) fejezik ki, hogy melyik minőségi osztályba tartozik az adott termék. Mindemellett a teljesítményszintet, a dermedéspontot, a folyáspontot, a lobbanáspontot, a sűrűséget vagy éppen az oxidációs stabilitást és a párolgási veszteséget szintén feltűnteti a gyártó a műszaki adatlapon, éspedig azért, mert ezeket is ajánlott figyelembe venni vásárláskor. Amennyiben nem tartjátok be az utasításokat, akár néhány ezer kilométer megtételét követően jelentkezhetnek a kopás tünetei, vagyis a füstölés, olajfogyasztás, kopogás, erőtlenség stb.

Hamis olaj megkülönböztetése

Ugyan a hatóságok próbálják elejét venni az olajhamisításnak, még napjainkban is jókora mennyiségű, kétes eredetű kenőanyag árasztja el a piacot. Ezzel nemcsak az a gond, hogy a csalók nemzetgazdagsági szinten hatalmas károkat okoznak, hanem a „megvezetett” járműtulajdonos – tudtán kívül – ismeretlen összetételű, nagy valószínűséggel silány minőségű cuccot tölt motorjába.

A gépkönyvben előírtnál jobb színvonalú terméket bátran önthettek a motorba, például a félszintetikus Motul 5100 10W-40-es helyett az ugyanilyen viszkozitású, de szintetikus 7100MA2 típust. A szóba jöhető változatokról kérdezzétek meg felkészült szakértőinket!

 

Mondanunk sem kell, ezzel húzós összegű felújítást kockáztat, ennek okán mindenkinek azt javasoljuk, hogy kizárólag olyan, megbízható forgalmazó kínálatából válasszon kenőanyagot, mint a Toma Motor, evégett biztosan nem érheti kellemetlen meglepetés!

Milyen időközönként kell olajat cserélni?

A négyütemű motorok tulajdonosai tisztában vannak vele, hogy rendszeres időközönként elengedhetetlen az olajcsere. A mai korszerű gépeknél többnyire 8-12 ezer kilométer vagy 1 év csereperiódust határoznak meg, egyiket sem ajánlatos túllépni, tekintve, hogy a megöregedett és élettartama végére ért kenőanyag sem látja el feladatát.

A Motul laboratóriumaiban rengeteg kísérletet, mérést és számítást követően alkotják meg a tökéletes formulát. Idővel a legjobb olaj is elhasználódik, ezért az előírásokat betartva végeztessétek el a cserét!

 

Az igénybevételek, például az állandó hőmérséklet-változás, a termikus oxidáció vagy a bejutó szennyeződések következtében módosul a kenőanyag viszkozitása, mindennek tetejébe lerakódások keletkeznek, melyek aztán eltömíthetik az olajfuratokat, így felgyorsul az alkatrészek kopása. Hasonlóképpen végzetes lehet a motorra nézve, ha kritikus szintre esik az olaj mennyisége, vagy teljesen elfogy a kenőanyag, s egy fokozott terhelésnek kitett kétkerekűnél mindig számoljatok ezzel az eshetőséggel is!

Vissza
Vásárlói fiók
  • Belépés
  • Regisztráció
  • Profilom
  • Kosár
  • Kedvenceim
Információk
  • Általános szerződési feltételek
  • Adatkezelési tájékoztató
  • Fizetés
  • Szállítás
  • Elérhetőségek
Toma Motor Kft.
  • 6000 Kecskemét, Brigadéros utca 19
  • +36702000852
  • info@tomamotor.hu
  • facebook

  • instagram

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Ne maradj le az
akciókról!

Iratkozz fel most és ne maradj le a legfrisseb hírekről információkról akciókról. 

Feliratkozás
Árukereső.hu Árukereső.hu
  • Akciók
  • Keresés gyártó és típus szerint
  • Akkumulátor és tartozékaik
  • Bovdenek és spirálok
  • Dobozok és tartó konzolok
  • Elektromos alkatrészek
  • Erőátviteli rendszer
  • Felnik, gumiabroncsok és tartozékaik
  • Futómű és fék alkatrészek
  • Gyújtógyertyák és alkatrészeik
  • Hűtőrendszer és alkatrészeik
  • Kenőanyagok - adalékok - ápolóanyagok
  • Kezelőszervek
  • Kiegészítők
  • Kipufogók és tartozékaik
  • Mérőműszerek és alkatrészeik
  • Motorblokk alkatrészek
  • Optikai Tuning alkatrészek
  • Ruházat
  • Szerszámok
  • Sztenderek és tartozékaik
  • Üzemanyagrendszer
  • Világitástechnika
  • Visszapillantó tükrök és tartozékaik
  • Zárak, lakatok, láncok
  • Zárszettek és zárak
  • AM6 alkatrészek
  • Robogó alkatrészek
  • Piaggio D50B alkatrészek
  • Derbi EBS alkatrészek
  • Gokart alktrészek, ruházat
  • Összes termék
  • Polini Thor
  • Derbi EBE alkatrészek
  • Blog
  • Toma Motorsport
  • Versenygokart bérlés
Belépés
Regisztráció
Adatkezelési beállítások
Weboldalunk az alapvető működéshez szükséges cookie-kat használ. Szélesebb körű funkcionalitáshoz (marketing, statisztika, személyre szabás) egyéb cookie-kat engedélyezhet. Részletesebb információkat az Adatkezelési tájékoztatóban talál.