Ha most leadod rendelésed, akár már holnap megkaphatod a termékeket!

Toma Motor - Toma Motorsport (Robogo-AM6-Gokart alkatrész webáruház)

Kérdése van? +36702000852

Kategóriák
Toma Motor - Toma Motorsport (Robogo-AM6-Gokart alkatrész webáruház)

Kérdése van? +36702000852

  • Kategóriák
    • Akciók
    • Keresés gyártó és típus szerint
    • Akkumulátor és tartozékaik
    • Bovdenek és spirálok
    • Dobozok és tartó konzolok
    • Elektromos alkatrészek
    • Erőátviteli rendszer
    • Felnik, gumiabroncsok és tartozékaik
    • Futómű és fék alkatrészek
    • Gyújtógyertyák és alkatrészeik
    • Hűtőrendszer és alkatrészeik
    • Kenőanyagok - adalékok - ápolóanyagok
    • Kezelőszervek
    • Kiegészítők
    • Kipufogók és tartozékaik
    • Mérőműszerek és alkatrészeik
    • Motorblokk alkatrészek
    • Optikai Tuning alkatrészek
    • Ruházat
    • Szerszámok
    • Sztenderek és tartozékaik
    • Üzemanyagrendszer
    • Világitástechnika
    • Visszapillantó tükrök és tartozékaik
    • Zárak, lakatok, láncok
    • Zárszettek és zárak
    • AM6 alkatrészek
    • Robogó alkatrészek
    • Piaggio D50B alkatrészek
    • Derbi EBS alkatrészek
    • Gokart alktrészek, ruházat
    • Összes termék
    • Polini Thor
    • Derbi EBE alkatrészek
  • Blog
  • Toma Motorsport
  • Versenygokart bérlés
  1. Blog
  1. Blog
Vissza

KÉRDÉSEK ÉS VÁLASZOK A „HOGYAN TUNINGOLJAM A MOTOROMAT?” TÉMAKÖRBEN – 1. RÉSZ

KÉRDÉSEK ÉS VÁLASZOK A „HOGYAN TUNINGOLJAM A MOTOROMAT?” TÉMAKÖRBEN – 1. RÉSZ

A kisköbcentis motorok tulajdonosai előszeretettel nyúlnak különféle tuningfogásokhoz, hogy erősebb, gyorsabb legyen a gépük, de ha nem elég alaposak és felkészültek, a sok ráfordított pénz dacára gyengébb, megbízhatatlanabb lehet a motor, mint előtte. Hogy Te ne járj így, cikkünk első részében három fontos témát járunk körbe a Toma Motor szakértőivel, segítséget nyújtva a teljesítménynöveléshez.

2023.07.19 11:27

Cikkünkben az alábbi kérdésekre igyekszünk válaszolni:

•          Mi utal a rossz gyújtógyertyára?

•          Szabad légszűrő nélkül motorozni?

            Mennyire kell meghúzni a gyertyát?

•          Érdemes versenygyújtást beszerelni?

•          Miért ne javítsd házilag a gyújtásalkatrészeket?

Mielőtt nekifognál a munkálatoknak, kérünk, gondold át, valóban készen állsz-e a teljesítménynövelésre! Ez azt jelenti, hogy mindennek kitűnő állapotban kell lennie a motoron, neked pedig tervet kell összeállítanod, hogy mit miként módosítasz majd, s a különféle átalakítások „kompatibilisek-e” egymással. Ha adott a jó motor és a tudatos hozzáállás, jöhet a tuning, de vigyázz, mert egy rossz alkatrész beszerelése a lóerők csökkenéséhez, sőt balesethez is vezethet.

Mi lehet az oka, hogy rángat vagy nem indul a motor?

Először is különösen fontos, hogy a motorod típusának, évjáratának és teljesítményének megfelelő gyújtógyertyát szerelj be. Ha nem vagy biztos benne, hogy melyik a gyárival megegyező Denso vagy NGK gyertya, keress rá katalógusunkban vagy üzenj nekünk és segítünk a beazonosításban. A létfontosságú alkatrész nem megfelelő hőértékére, illetve hibás karburátorra utalhat, ha a szigetelőcsúcs szűrkésfehérre színeződik, esetleg el is ég az elektróda, míg a koromlerakódásból túldúsított keverékre, elromlott olajpumpára vagy elkoszolódott légszűrőre következtethetsz.

Elsőrangú gyertyapipák, gyújtáskábelek és gyújtótrafók is megtalálhatóak webáruházunkban, többek között NGK, RMS, SPD és TNT Racing márkájú termékek sorakoznak a polcokon

Akármelyik is lesz a diagnózis, a tünetek nagyon hasonlóak: nem vagy csak nehezen induló, esetleg menet közben rángató motor. Érdemes kihangsúlyozni, hogy cserekor semmiképp ne „tépd meg” az új gyertyát, mert ha megszakad a hengerfejbe préselt, menetes persely, azt csak költséges javítással vagy új hengerfej vásárlásával orvosolhatod – utóbbi egyébként 7-8 ezer forintba kerül a legnépszerűbb 50-es típusokhoz. A próbakör előtt feltétlenül ellenőrizd a gyertyapipa és a gyújtótrafó állapotát, továbbá a csatlakozókat, nehogy egy repedés, rozsdafolt vagy szálszakadás álljon a tünetek hátterében!

Erősebb lesz a motor az új gyújtásalaplaptól?

A tuningolás, teljesítménynövelés egyik módja, ha az eredeti hengert, karburátort stb. fent hagyva csak a gyújtásrendszer elemeit cseréled ki a gyárinál jobb, hatékonyabb alkatrészekre. A Toma Motor webáruházában többfajta gyújtáselektronika és alaplap közül válogathatsz, élen a Top Performances CDI-vel, valamint a BCR, Naraku, Polini és SPD alkatrészeivel.

Amennyiben rossz méretű, a házba nem illeszkedő légszűrőt vesztek vagy nem cserélitek ki a koszos filtert, számolhattok azzal, hogy eltömődik a rendszer, erőtlenné válik a motor, végül pedig az átszakadt szűrőbetét miatt por kerül a hengerbe

Légszűrő nélkül erősebb lesz a motor? Nem, csak gyengébb…

Tapasztalatunk szerint egyáltalán nem ritka, hogy a motorosok eltávolítják a légszűrőt, hogy több levegő jusson a hengerbe, ezáltal dinamikusabbá váljon az erőforrás. Nos, ezt a módszert senkinek nem ajánljuk, mert a szabadon beáramló por idővel elkoptatja a hengert és a dugattyút, ettől csökken a kompresszió és a teljesítmény, nő a fogyasztás, valamint nehezebben – vagy egyáltalán nem – indul a motor. A jó megoldás ez esetben a sportlégszűrő, ami ideális esetben erősebbé, gyorsabbá teszi a motort, de ne feledd, hogy az ilyen sport- vagy másnéven direktszűrőt  rendszeresen tisztítani, ápolni kell, különben csökken a szűrőképességük. Ha ilyet vásárolnátok, a webáruházban megtaláljátok az Arreche, az Athena, a BCR, a Carenzi, a Malossi, az RMS és az SPD légszűrőbetéteit is.

Vissza
Vásárlói fiók
  • Belépés
  • Regisztráció
  • Profilom
  • Kosár
  • Kedvenceim
Információk
  • Általános szerződési feltételek
  • Adatkezelési tájékoztató
  • Fizetés
  • Szállítás
  • Elérhetőségek
Toma Motor Kft.
  • 6000 Kecskemét, Brigadéros utca 19
  • +36702000852
  • info@tomamotor.hu
  • facebook

  • instagram

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Ne maradj le az
akciókról!

Iratkozz fel most és ne maradj le a legfrisseb hírekről információkról akciókról. 

Feliratkozás
Árukereső.hu Árukereső.hu
  • Akciók
  • Keresés gyártó és típus szerint
  • Akkumulátor és tartozékaik
  • Bovdenek és spirálok
  • Dobozok és tartó konzolok
  • Elektromos alkatrészek
  • Erőátviteli rendszer
  • Felnik, gumiabroncsok és tartozékaik
  • Futómű és fék alkatrészek
  • Gyújtógyertyák és alkatrészeik
  • Hűtőrendszer és alkatrészeik
  • Kenőanyagok - adalékok - ápolóanyagok
  • Kezelőszervek
  • Kiegészítők
  • Kipufogók és tartozékaik
  • Mérőműszerek és alkatrészeik
  • Motorblokk alkatrészek
  • Optikai Tuning alkatrészek
  • Ruházat
  • Szerszámok
  • Sztenderek és tartozékaik
  • Üzemanyagrendszer
  • Világitástechnika
  • Visszapillantó tükrök és tartozékaik
  • Zárak, lakatok, láncok
  • Zárszettek és zárak
  • AM6 alkatrészek
  • Robogó alkatrészek
  • Piaggio D50B alkatrészek
  • Derbi EBS alkatrészek
  • Gokart alktrészek, ruházat
  • Összes termék
  • Polini Thor
  • Derbi EBE alkatrészek
  • Blog
  • Toma Motorsport
  • Versenygokart bérlés
Belépés
Regisztráció
Adatkezelési beállítások
Weboldalunk az alapvető működéshez szükséges cookie-kat használ. Szélesebb körű funkcionalitáshoz (marketing, statisztika, személyre szabás) egyéb cookie-kat engedélyezhet. Részletesebb információkat az Adatkezelési tájékoztatóban talál.