MILYEN KARBURÁTORT VEGYÉL A 70-ES HENGERHEZ?
MILYEN KARBURÁTORT VEGYÉL A 70-ES HENGERHEZ?
Az ötvenes Apriliák és Derbik tuningolásának egyik leghatékonyabb módja, ha nagyobb hengert szerelsz fel. Ettől azonban nem biztos, hogy erősebb lesz a motorod, hiszen a nagyobb égéstér miatt több benzinre és levegőre lesz szükséged a tökéletes égéshez, ezt pedig a karburátor cseréjével érheted el.
Miként működik ez a szerkezet és miért van szükség nagyobb porlasztóra a hengercsere után? Napestig mesélhetnénk róla, de sokkal praktikusabb, ha egy videón mutatjuk meg a lényeget:
Hogy milyen hengert és hengerfejet válassz, arról korábban már meséltünk, és az is kiderült tanácsadó rovatunkból, hogy melyik sportkipufogó vagy -dob lesz ideális az új hengerhez. A megfelelő karburátor kiválasztása már nehezebb feladat, mert – ahogy arról a márkafórumokon is sokan beszámoltak – a több üzemanyaggal és a nagyobb torokátmérővel néha pont ellentétes hatást érnek el, azaz gyengébb lesz a motor, mint a beavatkozás előtt.
Bizonyára szembesültél már vele, hogy adott típuson belül is számtalan különböző méretű karbi elérhető: a Toma Motor alkatrészkeresőjéből pillanatok alatt kiderül, hogy a népszerű Derbi Sendához 12 és 28 (!) milliméteres torokátmérő között többféle porlasztót választhatsz, attól függően, hogy mekkora henger, kipufogó vagy éppen légszűrő van a motorodon. Ugyanez a helyzet a népszerű AM6 blokkal is, melyhez szintén tucatnyi különböző karburátor fellelhető nálunk, és az árakra sem lehet panasz, hiszen 13, 16 és 21 millis kivitelt is találsz 25 ezer forint alatt.
Biztosra szeretnél menni? Kérd ki szakember tanácsát, mielőtt nagyobb hengert vásárolsz, hiszen így már a tervezés során tisztában leszel vele, hogy pontosan mire – például nagyobb karbira vagy módosított szívócsonkra – lesz szükséged a tökéletes végeredményhez! Amennyiben kérdésed lenne, keress minket bátran telefonon vagy üzenj honlapunkon, és segítünk összeállítani a motorodnak, valamint igényeidnek leginkább megfelelő alkatrészeket!