Ha most leadod rendelésed, akár már holnap megkaphatod a termékeket!

Toma Motor - Toma Motorsport (Robogo-AM6-Gokart alkatrész webáruház)

Kérdése van? +36702000852

Kategóriák
Toma Motor - Toma Motorsport (Robogo-AM6-Gokart alkatrész webáruház)

Kérdése van? +36702000852

  • Kategóriák
    • Akciók
    • Keresés gyártó és típus szerint
    • Akkumulátor és tartozékaik
    • Bovdenek és spirálok
    • Dobozok és tartó konzolok
    • Elektromos alkatrészek
    • Erőátviteli rendszer
    • Felnik, gumiabroncsok és tartozékaik
    • Futómű és fék alkatrészek
    • Gyújtógyertyák és alkatrészeik
    • Hűtőrendszer és alkatrészeik
    • Kenőanyagok - adalékok - ápolóanyagok
    • Kezelőszervek
    • Kiegészítők
    • Kipufogók és tartozékaik
    • Mérőműszerek és alkatrészeik
    • Motorblokk alkatrészek
    • Optikai Tuning alkatrészek
    • Ruházat
    • Szerszámok
    • Sztenderek és tartozékaik
    • Üzemanyagrendszer
    • Világitástechnika
    • Visszapillantó tükrök és tartozékaik
    • Zárak, lakatok, láncok
    • Zárszettek és zárak
    • AM6 alkatrészek
    • Robogó alkatrészek
    • Piaggio D50B alkatrészek
    • Derbi EBS alkatrészek
    • Gokart alktrészek, ruházat
    • Összes termék
    • Polini Thor
    • Derbi EBE alkatrészek
  • Blog
  • Toma Motorsport
  • Versenygokart bérlés
  1. Blog
  1. Blog
Vissza

TANÁCSADÓ – MIKOR CSERÉLJEK FÉKFOLYADÉKOT?

Biztosan mindnyájan hallottatok arról a jelenségről, hogy hegyi szakaszon lefelé menet „elfogy” a fék, azaz hiába húzza a fékkart vagy tapossa a pedált a motoros, alig tud megállni. A jelenség hátterében általában a fékfolyadék előregedése áll, ezért elengedhetetlen, hogy rendszeres időközönként ellenőriztessétek és – szükség esetén – cseréltessétek ki ezt a kulcsfontosságú anyagot.

2023.07.19 11:17

 

Az autókhoz hasonlóan a motorkerékpárokat és a robogókat is hidraulikus fékrendszerrel szerelik fel. Ebbe különleges összetételű folyadékot – pongyola megfogalmazással: fékolajat – töltenek, ami folyadék lévén nem összenyomható. Amikor meghúzzátok a kart vagy lenyomjátok a pedált, a rendszerben található folyadék a kerekeknél található dugattyúk (it. munkahengerek) segítségével a tárcsákhoz nyomja a betétet, és – a karhúzás, illetve pedálnyomás mértékének megfelelően – lassulni kezd a jármű. Csakhogy e spéci, higroszkópikus szer képes magába „szívni” a nedvességet a levegőből, tehát az idő múlásával egyre nő víztartalma. A bevezetőben említett hegyi szakasz azért érdekes, mert nagy terhelésnél, a folyamatos, akár többszáz kilométeren át tartó lassítás és a nagy belső nyomás okán következtében a fékrendszer több eleme, így a tárcsa, a betét és maga a fékfolyadék is felforrósodik. Amennyiben új a folyadék, víztartalma pedig kellően alacsony, kiválóan bírja az igénybevételt, ugyanis forráspontja 220-230 fok közé esik – ilyenkor legfeljebb minimális hatásfokvesztést érzékel a motoros egy-egy kiadós lassításnál. Ellenben ha nagy a fékfolyadék víztartalma, már 100 fokon forrni kezdhet a folyadék, ami azzal jár, hogy légbuborékok alakulnak ki a rendszerben. Mivel a levegő összenyomható, hiába húzzátok tövig a fékkart vagy tapossátok a pedált lefelé menet, csupán a kifejtett erő töredéke nyomja majd a betéteket, s alig lehet megállítani a gépet.

Mivel száraz forráspontja 272 Celsius-fok, és a nedves sem kevesebb 185 foknál, versenykörülmények között is tökéletesen helytáll a Motul 5.1-es fékolaja. Fénykép: Motul

 

Ráadásul ezzel még nincs vége! A „felvizeződött” fékfolyadék idővel tönkreteszi a karmantyúkat, a fékcsöveket és a rozsdásodásra hajlamos fém alkatrészeket, tehát túl azon, hogy az elhanyagolt fékrendszer veszélyezteti az életeteket, az elengedhetetlen javítás következtében a családi kasszát is jelentősen apasztja.

 

Nem mindegy, milyen fékfolyadékot választasz!

 

Adódik a kérdés, hogy meddig látja el feladatát a „fékolaj”, milyen típusú, illetve márkájú új folyadékot öntsünk a tartályba? Nos, általános előírás szerint kétévente ildomos cserélni, noha előfordulhat, hogy hamarabb lépnetek kell: amikor 200 fok alá esik a forráspont, akkor már nincs mire várni. A fékfolyadék típusait az amerikai Közlekedési Minisztérium angol nevének (Department of Transportation) rövidítéséből születetett úgynevezett DOT-szabvány alapján nevezik el (DOT 3, DOT 4 és DOT 5 és DOT 5.1). Létezik ásványi és szintetikus, illetve glikolalapú és szilikonalapú szer, lényeges, hogy csak és kizárólag a gyártó által előírt típust használjátok, és a különbözőeket semmiképp keverjétek össze!

Csere alkalmával érdemes kitisztítani a fékfolyadék tartályát is, hogy ne maradjon az alján lerakódás vagy kosz. Biztonságotok érdekében a féket csak hozzáértő szakemberrel javíttassátok! Fénykép: BMW

 

A TomaMotor az 1853-ban alapított francia Motul termékeit forgalmazza, ezen belül a DOT 3&4, valamint a DOT 5.1 szerepel a kínálatban. Utóbbit azoknak javasolják szakértőink, akik sportosan közlekednek vagy pályáznak, evégett gyakorta terhelik a fékrendszert intenzív lassításokkal, emellett azt is fontosnak tartják, hogy a folyadék sokáig megőrizze eredeti tulajdonságait. Az 500 ml-es flakon tökéletesen elegendő egy robogó fékfolyadékcseréjéhez. Jó hír, hogy a repedt, törött folyadéktartály helyett is vásárolhattok újat a TomaMotornál, mégpedig az SPD univerzális alkatrészét kínáljuk kifejezetten kedvező áron.

Vissza
Vásárlói fiók
  • Belépés
  • Regisztráció
  • Profilom
  • Kosár
  • Kedvenceim
Információk
  • Általános szerződési feltételek
  • Adatkezelési tájékoztató
  • Fizetés
  • Szállítás
  • Elérhetőségek
Toma Motor Kft.
  • 6000 Kecskemét, Brigadéros utca 19
  • +36702000852
  • info@tomamotor.hu
  • facebook

  • instagram

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Ne maradj le az
akciókról!

Iratkozz fel most és ne maradj le a legfrisseb hírekről információkról akciókról. 

Feliratkozás
Árukereső.hu Árukereső.hu
  • Akciók
  • Keresés gyártó és típus szerint
  • Akkumulátor és tartozékaik
  • Bovdenek és spirálok
  • Dobozok és tartó konzolok
  • Elektromos alkatrészek
  • Erőátviteli rendszer
  • Felnik, gumiabroncsok és tartozékaik
  • Futómű és fék alkatrészek
  • Gyújtógyertyák és alkatrészeik
  • Hűtőrendszer és alkatrészeik
  • Kenőanyagok - adalékok - ápolóanyagok
  • Kezelőszervek
  • Kiegészítők
  • Kipufogók és tartozékaik
  • Mérőműszerek és alkatrészeik
  • Motorblokk alkatrészek
  • Optikai Tuning alkatrészek
  • Ruházat
  • Szerszámok
  • Sztenderek és tartozékaik
  • Üzemanyagrendszer
  • Világitástechnika
  • Visszapillantó tükrök és tartozékaik
  • Zárak, lakatok, láncok
  • Zárszettek és zárak
  • AM6 alkatrészek
  • Robogó alkatrészek
  • Piaggio D50B alkatrészek
  • Derbi EBS alkatrészek
  • Gokart alktrészek, ruházat
  • Összes termék
  • Polini Thor
  • Derbi EBE alkatrészek
  • Blog
  • Toma Motorsport
  • Versenygokart bérlés
Belépés
Regisztráció
Adatkezelési beállítások
Weboldalunk az alapvető működéshez szükséges cookie-kat használ. Szélesebb körű funkcionalitáshoz (marketing, statisztika, személyre szabás) egyéb cookie-kat engedélyezhet. Részletesebb információkat az Adatkezelési tájékoztatóban talál.