MITŐL LESZ BARNÁS, HABOS A MOTOROLAJ AZ AM6 BLOKKBAN?
Ha azt látod, hogy elszíneződött a hűtőfolyadék, lehetőleg egy métert se menj tovább a motorral, mert a barna massza annak a jele, hogy összefolyt a motorolaj a hűtővízzel. Mutatjuk, mi a teendő, hogy elhárítsd a hibát.
Cikkünkben az alábbi kérdésekre igyekszünk válaszolni:
• Milyen tömítésekre van szükség az AM6-os blokk vízpumpacseréjéhez?
• Mennyibe kerül a vízpumpa a Minarelli erőforrásokhoz?
• Hogyan tudod felújítani a vízpumpát?
• Mitől lesz barnás színű, habos a motorolaj és a hűtővíz?
• Miként takaríthatod ki a hűtőt, ha összefolyt a motorolaj és a fagyálló?
Korábban már olvashattatok róla, hogy a hűtőfolyadék –köznyelvben: hűtővíz – is rendszeres időközönként cserére szorul, akárcsak a motorolaj. Jellemzően 2-4 évente van szükség erre, ugyanis ennyi idő alatt csökken a fagyáspontja, ráadásul elveszítheti kenőképességét is, ami kárt tehet a vízpumpában. Ha a csere során azt látod, hogy olajos bevonat úszík a felszínén, esetleg maga a hűtőfolyadék olyan színű, mint a tejeskávé, akkor sajnos mélyebbre kell ásnod, hogy felleld és kijavítsd a hibát.
MIÉRT FOLYIK ÖSSZE A MOTOROLAJ ÉS A HŰTŐVÍZ AZ AM6-OS BLOKKBAN?
Négyütemű erőforrásnál komoly, nehezen és drágán orvosolható hibát vetít előre, ha összekeveredik a két folyadék, de a Minarelli egyhengerese kétütemű, egyszerűbb felépítésű, így a hiba orvoslása sem olyan nagy feladat. Legtöbbször ugyanis az okozza a tünetet, hogy megsérülnek a motorolajat és a hűtőfolyadékot elválasztó tömítések, szimeringek, vagyis néhány alkatrésszel megszüntethető a galiba.
Az első lépés tehát, hogy kiválasztod a típusspecifikus alkatrészkeresőből a motorodhoz illő vízpumpatömítést, -szimeringet és vízpumpát. Ha nincs megfelelő szerszámod a művelethez, itt megtalálsz mindent a szereléshez, beleértve a kapcsolódó segédanyagokat és kisebb alkatrészeket is. Ilyen lehet a hűtőfolyadék, a desztillált víz, valamint az új vízcsövek. Persze a friss hűtőfolyadékot csak azután töltheted a motorba, ha többször, alaposan kimostad az olajos elegyet a hűtőrendszerből, ami szintén nem kis feladat, de néhány speciális szer segíthet, hogy gyorsan végezz vele.
Fontos, hogy a feltöltés után alaposan légtelenítsd a rendszert, és néhány kilométer motorozás után ellenőrizd a hűtőfolyadék szintjét, hiszen így két legyet üthetsz egy csapásra: kiderül, hogy sikerült-e elhárítanod a hibát, egyszersmind nyugodt lehetsz, hogy elegendő fagyálló van a motorban, így jó ideig garantáltan nem kell újra hozzányúlnod.
Reméljük, segítettünk, hogy megtaláld a javításhoz szükséges alkatrészeket és szerszámokat, de ha mégis további kérdéseid lennének, keress minket bizalommal!