Ha most leadod rendelésed, akár már holnap megkaphatod a termékeket!

Toma Motor - Toma Motorsport (Robogo-AM6-Gokart alkatrész webáruház)

Kérdése van? +36702000852

Kategóriák
Toma Motor - Toma Motorsport (Robogo-AM6-Gokart alkatrész webáruház)

Kérdése van? +36702000852

  • Kategóriák
    • Akciók
    • Keresés gyártó és típus szerint
    • Akkumulátor és tartozékaik
    • Bovdenek és spirálok
    • Dobozok és tartó konzolok
    • Elektromos alkatrészek
    • Erőátviteli rendszer
    • Felnik, gumiabroncsok és tartozékaik
    • Futómű és fék alkatrészek
    • Gyújtógyertyák és alkatrészeik
    • Hűtőrendszer és alkatrészeik
    • Kenőanyagok - adalékok - ápolóanyagok
    • Kezelőszervek
    • Kiegészítők
    • Kipufogók és tartozékaik
    • Mérőműszerek és alkatrészeik
    • Motorblokk alkatrészek
    • Optikai Tuning alkatrészek
    • Ruházat
    • Szerszámok
    • Sztenderek és tartozékaik
    • Üzemanyagrendszer
    • Világitástechnika
    • Visszapillantó tükrök és tartozékaik
    • Zárak, lakatok, láncok
    • Zárszettek és zárak
    • AM6 alkatrészek
    • Robogó alkatrészek
    • Piaggio D50B alkatrészek
    • Derbi EBS alkatrészek
    • Gokart alktrészek, ruházat
    • Összes termék
    • Polini Thor
    • Derbi EBE alkatrészek
  • Blog
  • Toma Motorsport
  • Versenygokart bérlés
  1. Blog
  1. Blog
Vissza

MILYEN MOTOR- ÉS VÁLTÓOLAJAT TÖLTS A KÉTÜTEMŰ MOTORBA?

Egy újabb „alkatrész”, amin nem érdemes spórolni, hiszen a minőségi kenőanyag felel azért, hogy sokáig megbízhatóan működjön a motor.

2023.07.19 11:43

 

Cikkünkben az alábbi kérdésekre igyekszünk válaszolni:

•            10W-40-es vagy 80W-90-es olajat tölts a kétütemű motor váltójába?

•            Mi alapján válassz kétütemű motorolajat?

•            Mit jelentenek az ACEA-, API- és SAE-szabványok?

•            Miért van szükség külön motor- és váltóolajra a 2T motorokban?

A négyütemű erőforrások többségében nincs külön váltóolaj, mivel a motorolaj egyszerre látja el a hengerek, a dugattyúk és a váltófogaskerekek kenését. Ezzel szemben a kétüteműekben kétféle olajat alkalmaznak: jellemzően 10W-40-es vagy 80W-90-es viszkozitású váltóolajat és 2T motorolajat.

HOGYAN VÁLASSZ MOTOR- ÉS VÁLTÓOLAJAT A KÉTÜTEMŰ MOTORHOZ?

Meglepően gyakori kérdés a motoros fórumokon, hogy „Milyen olajat vegyek a motorba?”, pedig a helyes válasz pár másodperc alatt megtalálható a világhálón. A gyárak ugyanis pontosan megszabják, hogy mit tölthetsz a gépbe, ráadásul a legtöbb esetben csak minőségi előírásokat szabnak meg, azaz szabadon eldöntheted, hogy melyik márkából veszed meg a javasolt viszkozitású és teljesítményszintű kenőanyagot. Tehát a Facebook-csoportok „Én Castrolt használok…” válaszai nem segítenek, hiszen a márkánál sokkal fontosabb a viszkozitás és – amiről gyakran megfeledkeznek – az olaj ACEA-, API és SAE-besorolása. Az európai ACEA-jelölés és a tengerentúli API azt mutatja meg, hogy benzines vagy dízel erőforráshoz készült az olaj, mekkora a hamutartalma, milyen minőségű és rövid vagy hosszú csereperiódusú kenőanyag-e. A kétütemű, AM6 vagy D50B blokkokba rendre API GL4 minőségű olajat ajánlanak, ráadásul ezesetben nem igaz, hogy a drágább jobb, mert a magasabb minőségű és többe kerülő GL5 kenőanyag adalékai kárt tehetnek a régebbi erőforrások műanyag alkatrészeiben és tömítéseiben, így érdemes kitartani a gyári GL4 mellett.

A félszintetikus váltóolajokat – ha más hiba miatt nem szükséges előbb –, általában elég négy-ötévente cserélni, de a motor gyártója megszabhatja a kilométeralapú cserét is. Mivel nem nagy beruházás, motorvásárlás után érdemes azonnal leengedni a régi olajat, hogy garantáltan friss kenőanyag legyen a váltóban

A viszkozitás más kérdés, mivel egyaránt találunk 10W-40-es és 80W-90-es SAE-jelölésű termékeket a gyárak ajánlásaiban – előbbit főként a hagyományos váltóval felszerelt, kétütemű 50-esekhez javasolják, míg a 80W-90 a robogók CVT-erőátviteléhez ideális. Persze felmerülhet a kérdés, hogy ha 10W-40 az előírás, akkor miért nem jó bármelyik ilyen viszkozitású motorolaj az AM6-ba? Nos, mivel itt kizárólag a váltó kenése a feladat, az ismertebb gyártók kínálatában megtaláljuk a 10W-40-es, de az ugyanilyen jelölésű motorolajokkal ellentétben GL, tehát Gear Lubricant (váltóolaj) minősítésű kenőanyagokat, mint például a Transoil Expert, mely a Motul leírása szerint bármelyik kétütemű erőforrásban használható, így ezzel biztosan nem nyúlhatsz mellé.

A kétütemű motorokban az üzemanyag és az olaj keveréke felel a henger kenéséért, ezért a váltóolaj mellett szükséged lesz 2T motorolajra is. Ebből egyaránt találsz ásványi eredetű, adalékolt (köznyelvben: félszintetikus) és 100%-ban szintetikus változatot is – utóbbi jellemzően a fiatalabb, legalább Euro 2 besorolású modellekhez ajánlott

Mi a fentiek alapján a Motul következő termékeit ajánljuk a kétütemű robogókhoz és gokartokhoz: a Transoil Expert (10W-40, API GL4) kenőanyag tökéletes lesz a váltós 50-esekhez, míg a Scooter Gear (80W-90, API GL4) a kétütemű robogókhoz. 2T motorolajból a félszintetikus 510 2T (API TC) és a szintetikus 710 2T (API TC) egyaránt ideális kenést biztosít, persze attól függően, hogy milyen korú és teljesítményű motorban szeretnéd használni.

Reméljük, segítettünk a tökéletes motorolaj megtalálásában, ám ha mégis további kérdéseid lennének, keress minket bizalommal!

Vissza
Vásárlói fiók
  • Belépés
  • Regisztráció
  • Profilom
  • Kosár
  • Kedvenceim
Információk
  • Általános szerződési feltételek
  • Adatkezelési tájékoztató
  • Fizetés
  • Szállítás
  • Elérhetőségek
Toma Motor Kft.
  • 6000 Kecskemét, Brigadéros utca 19
  • +36702000852
  • info@tomamotor.hu
  • facebook

  • instagram

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Ne maradj le az
akciókról!

Iratkozz fel most és ne maradj le a legfrisseb hírekről információkról akciókról. 

Feliratkozás
Árukereső.hu Árukereső.hu
  • Akciók
  • Keresés gyártó és típus szerint
  • Akkumulátor és tartozékaik
  • Bovdenek és spirálok
  • Dobozok és tartó konzolok
  • Elektromos alkatrészek
  • Erőátviteli rendszer
  • Felnik, gumiabroncsok és tartozékaik
  • Futómű és fék alkatrészek
  • Gyújtógyertyák és alkatrészeik
  • Hűtőrendszer és alkatrészeik
  • Kenőanyagok - adalékok - ápolóanyagok
  • Kezelőszervek
  • Kiegészítők
  • Kipufogók és tartozékaik
  • Mérőműszerek és alkatrészeik
  • Motorblokk alkatrészek
  • Optikai Tuning alkatrészek
  • Ruházat
  • Szerszámok
  • Sztenderek és tartozékaik
  • Üzemanyagrendszer
  • Világitástechnika
  • Visszapillantó tükrök és tartozékaik
  • Zárak, lakatok, láncok
  • Zárszettek és zárak
  • AM6 alkatrészek
  • Robogó alkatrészek
  • Piaggio D50B alkatrészek
  • Derbi EBS alkatrészek
  • Gokart alktrészek, ruházat
  • Összes termék
  • Polini Thor
  • Derbi EBE alkatrészek
  • Blog
  • Toma Motorsport
  • Versenygokart bérlés
Belépés
Regisztráció
Adatkezelési beállítások
Weboldalunk az alapvető működéshez szükséges cookie-kat használ. Szélesebb körű funkcionalitáshoz (marketing, statisztika, személyre szabás) egyéb cookie-kat engedélyezhet. Részletesebb információkat az Adatkezelési tájékoztatóban talál.