Ha most leadod rendelésed, akár már holnap megkaphatod a termékeket!

Toma Motor - Toma Motorsport (Robogo-AM6-Gokart alkatrész webáruház)

Kérdése van? +36702000852

Kategóriák
Toma Motor - Toma Motorsport (Robogo-AM6-Gokart alkatrész webáruház)

Kérdése van? +36702000852

  • Kategóriák
    • Akciók
    • Keresés gyártó és típus szerint
    • Akkumulátor és tartozékaik
    • Bovdenek és spirálok
    • Dobozok és tartó konzolok
    • Elektromos alkatrészek
    • Erőátviteli rendszer
    • Felnik, gumiabroncsok és tartozékaik
    • Futómű és fék alkatrészek
    • Gyújtógyertyák és alkatrészeik
    • Hűtőrendszer és alkatrészeik
    • Kenőanyagok - adalékok - ápolóanyagok
    • Kezelőszervek
    • Kiegészítők
    • Kipufogók és tartozékaik
    • Mérőműszerek és alkatrészeik
    • Motorblokk alkatrészek
    • Optikai Tuning alkatrészek
    • Ruházat
    • Szerszámok
    • Sztenderek és tartozékaik
    • Üzemanyagrendszer
    • Világitástechnika
    • Visszapillantó tükrök és tartozékaik
    • Zárak, lakatok, láncok
    • Zárszettek és zárak
    • AM6 alkatrészek
    • Robogó alkatrészek
    • Piaggio D50B alkatrészek
    • Derbi EBS alkatrészek
    • Gokart alktrészek, ruházat
    • Összes termék
    • Polini Thor
    • Derbi EBE alkatrészek
  • Blog
  • Toma Motorsport
  • Versenygokart bérlés
  1. Blog
  1. Blog
Vissza

A KUPLUNG NÉLKÜLI VÁLTÁS KÁRT TESZ AZ AM6-OS ERŐFORRÁSBAN?

Vissza-visszatérő kérdés a hazai és nemzetközi AM6-os csoportokban, hogy vajon sérülnek-e a váltó alkatrészei, ha csak egyesben, elinduláskor használod a kuplungot.

Cikkünkben az alábbi kérdésekre igyekszünk válaszolni:

•            Mikor lehet szükség a kuplung nélküli váltásra?

•            Kárt tesz a váltóban, ha nem használod a kuplungkart?

•            Miért fontos a jó állapotú láncszett a zökkenőmentes fel- és visszakapcsoláshoz?

2023.07.19 11:48 Tomamotor.hu

Azt talán minden motoros tudja, hogy a kuplungkar behúzásával megszűnik a kapcsolat a főtengely és az első lánckerék között, és ez a tehermentesítés lehetővé teszi, hogy – a kerék és a főtengely fordulatszámától függetlenül – könnyen fel- vagy visszakapcsolhass. Persze más módon is elérheted, hogy sem a motorfék okozta lassulás, sem a gyorsítás ne akadályozza a váltást, mégpedig úgy, hogy a kuplung helyett gázelvétellel szünteted meg az erőátvitel terhelését, és ekkor kapcsolsz fel egy fokozatot.

A kuplung nélküli kapcsolgatás nem teljesen öncélú, hiszen kapóra jöhet, ha például bowdenszakadás vagy kuplungkartörés miatt az út szélén rostokolsz, de szeretnéld hazáig tolni a motort

Hogyan válts kuplung nélkül?

Ehhez azonban tökéletes időzítésre és némi motoros tapasztalatra is szükség van, hiszen a gázelvétel ezúttal nem azt jelenti, hogy motorfékkel lassulsz. A gáz részleges (!) visszaengedésével ugyanis egy pillanatra szinkronba kerül a hátsó kerék és az erőforrás fordulatszáma, sem gyorsító, sem fékező erő nem hat az abroncsra, és ezt a néhány századmásodpercet használhatod ki, hogy a csizma orrával enyhén feszített váltókarral – a kuplungkar érintése nélkül – felválts. Nem véletlenül említettünk felkapcsolást, ugyanis a visszaváltás még nagyobb rutint igényel, és egyébként is jellemzően gyorsítás közben van értelme a gyorsabb kapcsolással kecsegtető, kuplungolás nélküli váltásnak. Amennyiben valamiért nem tudod használni a tengelykapcsolót, érdemes megjegyezni, hogy a motort kettesben betolva így is elindulhatsz, a fenti módszerrel pedig még feljebb kapcsolhatsz, ha a forgalom tempója úgy kívánja. A lassítás már bonyolultabb, mivel pont fordítva zajlik:

teljesen elveszed a gázt, majd ha elérted a kívánt sebességet, újra kis gázt adva megszünteted a terhelést. Amennyiben nem gyorsít vagy lassít a gép, egy határozott mozdulattal a visszakapcsolás is megoldható.

Röviden tehát csak a vezető ügyességén múlik, hogy ettől sérül-e a kérdezett AM6-os blokk erőátvitele, ugyanis ha korán vagy későn veszed el a gázt, akkor nagy erővel, a váltó alkatrészeit túlzottan terhelve tudsz felkapcsolni, ami a léptetővillában és a fogaskerekekben is kárt tehet.

Sérült fogaskerék árulkodik arról, hogy milyen károkat okozhat a kuplungkar mellőzése...

Ráadásul azt is érdemes észben tartani. hogy más alkatrészek kopása is nehezítheti a zökkenőmentes kapcsolást. Többek között a szakaszosan nyúlott lánc vagy a cápafogas lánckerék is meggátolhatja, hogy gázelvétellel helyettesítsd a kuplungolást, vagyis csak akkor érdemes egyáltalán gyakorolni a technikát, ha műszakilag jó állapotú a motorod.

Vissza
Vásárlói fiók
  • Belépés
  • Regisztráció
  • Profilom
  • Kosár
  • Kedvenceim
Információk
  • Általános szerződési feltételek
  • Adatkezelési tájékoztató
  • Fizetés
  • Szállítás
  • Elérhetőségek
Toma Motor Kft.
  • 6000 Kecskemét, Brigadéros utca 19
  • +36702000852
  • info@tomamotor.hu
  • facebook

  • instagram

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Ne maradj le az
akciókról!

Iratkozz fel most és ne maradj le a legfrisseb hírekről információkról akciókról. 

Feliratkozás
Árukereső.hu Árukereső.hu
  • Akciók
  • Keresés gyártó és típus szerint
  • Akkumulátor és tartozékaik
  • Bovdenek és spirálok
  • Dobozok és tartó konzolok
  • Elektromos alkatrészek
  • Erőátviteli rendszer
  • Felnik, gumiabroncsok és tartozékaik
  • Futómű és fék alkatrészek
  • Gyújtógyertyák és alkatrészeik
  • Hűtőrendszer és alkatrészeik
  • Kenőanyagok - adalékok - ápolóanyagok
  • Kezelőszervek
  • Kiegészítők
  • Kipufogók és tartozékaik
  • Mérőműszerek és alkatrészeik
  • Motorblokk alkatrészek
  • Optikai Tuning alkatrészek
  • Ruházat
  • Szerszámok
  • Sztenderek és tartozékaik
  • Üzemanyagrendszer
  • Világitástechnika
  • Visszapillantó tükrök és tartozékaik
  • Zárak, lakatok, láncok
  • Zárszettek és zárak
  • AM6 alkatrészek
  • Robogó alkatrészek
  • Piaggio D50B alkatrészek
  • Derbi EBS alkatrészek
  • Gokart alktrészek, ruházat
  • Összes termék
  • Polini Thor
  • Derbi EBE alkatrészek
  • Blog
  • Toma Motorsport
  • Versenygokart bérlés
Belépés
Regisztráció
Adatkezelési beállítások
Weboldalunk az alapvető működéshez szükséges cookie-kat használ. Szélesebb körű funkcionalitáshoz (marketing, statisztika, személyre szabás) egyéb cookie-kat engedélyezhet. Részletesebb információkat az Adatkezelési tájékoztatóban talál.