A belső égésű erőforrással felszerelt járművek elengedhetetlen alkatrésze a levegőszűrő, mely megakadályozza, hogy bejussanak a szívórendszerbe a motort károsító szennyeződések. Olvassátok el a filterrel összefüggő karbantartási tanácsainkat, hogy megelőzzétek a bajt!

A legelterjedtebb a papírbetétes szűrő, amiben sűrű lamellákként sorakoznak a papírcsíkok, ennek köszönhetően akár 1-2 négyzetmétert kitevő felület állja útját a szennyeződéseknek, s nem igen van olyan részecske, ami átjutna a „szitán”. Ismert az olajjal vagy más kenőanyaggal átitatott, a papírnál ritkább szerkezetű szűrőszivacs, ezt előszeretettel alkalmazzák robogóknál, terepgépeknél, ezenkívül a teljesítménynövelés céljából használt sportlégszűrők is ilyen elven működnek. A szivacsosnál tulajdonképpen az olajfilm látja el a védőfeladatot, azaz ha nem kellően nedves a felület, bizony nem is lesz elég hatékony a szűrés. Mindegyik típus kapható a TomaMotornál, ráadásul nagyon kedvező áron vehetitek meg a különféle változatokat.

Mi a koszos légszűrő hatása?

Bizonyára találkoztatok már olyan „szakival”, aki az éves szerviz alkalmával épp, hogy rápillantott a légszűrőre, majd vissza is tette, mondván, jó lesz az még. Nos, ez nem éppen szakszerű módszer, tudniillik ezen a tenyérnyi alkatrészen múlik, hogy beszöknek-e a blokk belsejébe a kártékony porszemcsék vagy sem.

A helytelenül betett vagy nem megfelelő méretű, illetve tömítés nélküli papírszűrő mellett bejut a szennyeződés, evégett károsodhat az erőforrás. A TomaMotor szakértői szívesen segítenek kiválasztani a mocihoz passzoló filtert

 

A papíros változatot sűrített levegővel javasolt kifújni a kivétel után, mert így jó eséllyel kiderül, hogy menthetetlenül elkoszolódott, esetleg sérült a felülete, vagy nyugodtan visszamehet újabb néhány ezer kilométerig, azaz a következő olajcseréig, esedékes szervizig. Ha eldőlt, hogy nincs tovább, akkor ne késlekedjetek az új darab beszerelésével, mivel a nem megfelelő papíros légszűrő növeli a fogyasztást, egyúttal mérsékeli a teljesítményt, ebből kifolyólag a motorozás sem lesz akkora élmény.

Ha nincs kéznél légszűrőolaj, átmenetileg egyéb, sűrűbb olaj vagy akár láncspray is megfelel, a lényeg, hogy semmiképpen ne működtessétek a motort száraz szivaccsal!

 

Az olajos kivitelek gyakran észrevétlenül fáradnak el, s a kiszáradt vagy rossz szűrő egyszerűen átengedi magán a mocskot, a következmény pedig drága javítás árán orvosolható motorkopás lesz.

A levegőszűrő helyes karbantartása

Magát a szivacsot benzinnel tisztítsátok ki, és száradást követően alaposan kenjétek be speciális légszűrőolajjal, majd helyezzétek vissza a házba! Amennyiben a szivacs sérült vagy eldeformálódott, vegyetek belőle újat, ugyanis filléres tétel, nem érdemes rajta spórolni!

A rendszeresen poros úton járatott gépek légszűrőjének élettartama felére-harmadára csökkenhet, ezért ezeknél nélkülözhetetlen a gyakori ellenőrzés

 

A TomaMotor gondolt azokra is, akik némi plusz teljesítményt szeretnének kicsiholni motorjukból, ezért sportlégszűrők széles választékával áll rendelkezésetekre.

Milyen levegőszűrőt vegyek?

Jól ismert márkák, mint a Malossi, a Polini, az RMS vagy az SPD termékei egyaránt ott sorakoznak a polcokon, méghozzá univerzális, többféle modellhez megfelelő kiadások mellett típusspecifikus szűrőket is forgalmaznak. Ha ez nem lenne elég, gyárival egyenértékű és tuninghoz tervezett légszűrőházak, valamint vákuumdobok között szintén szemezgethettek a webáruházban.