Ha most leadod rendelésed, akár már holnap megkaphatod a termékeket!

Toma Motor - Toma Motorsport (Robogo-AM6-Gokart alkatrész webáruház)

Kérdése van? +36702000852

Kategóriák
Toma Motor - Toma Motorsport (Robogo-AM6-Gokart alkatrész webáruház)

Kérdése van? +36702000852

  • Kategóriák
    • Akciók
    • Keresés gyártó és típus szerint
    • Akkumulátor és tartozékaik
    • Bovdenek és spirálok
    • Dobozok és tartó konzolok
    • Elektromos alkatrészek
    • Erőátviteli rendszer
    • Felnik, gumiabroncsok és tartozékaik
    • Futómű és fék alkatrészek
    • Gyújtógyertyák és alkatrészeik
    • Hűtőrendszer és alkatrészeik
    • Kenőanyagok - adalékok - ápolóanyagok
    • Kezelőszervek
    • Kiegészítők
    • Kipufogók és tartozékaik
    • Mérőműszerek és alkatrészeik
    • Motorblokk alkatrészek
    • Optikai Tuning alkatrészek
    • Ruházat
    • Szerszámok
    • Sztenderek és tartozékaik
    • Üzemanyagrendszer
    • Világitástechnika
    • Visszapillantó tükrök és tartozékaik
    • Zárak, lakatok, láncok
    • Zárszettek és zárak
    • AM6 alkatrészek
    • Robogó alkatrészek
    • Piaggio D50B alkatrészek
    • Derbi EBS alkatrészek
    • Gokart alktrészek, ruházat
    • Összes termék
    • Polini Thor
    • Derbi EBE alkatrészek
  • Blog
  • Toma Motorsport
  • Versenygokart bérlés
  1. Blog
  1. Blog
Vissza
FELÚJÍTÁS ÉS BEJÁRATÁS UTÁN GYENGÉBB LETT A MOTOR – MI LEHET A BAJ?

FELÚJÍTÁS ÉS BEJÁRATÁS UTÁN GYENGÉBB LETT A MOTOR – MI LEHET A BAJ?

Többször találkoztunk az AM6-, D50B0- és EBE-fórumokon azzal a jelenséggel, hogy hiába állították be tökéletesen a frissen felfúrt hengerrel és új dugattyúval összerakott motort, az a bejáratás végére gyengébb lett, mint a felújítás előtt. Lássuk, mi áll a teljesítménycsökkenés hátterében!

Cikkünkben az alábbi kérdésekre igyekszünk válaszolni:

•            Miért lesz gyengébb a kétütemű motor a bejáratás után?

•            Hogyan tisztíthatod ki a motor kipufogóját?

•            Mi a tökéletes bejáratás titka?

Az köztudott, hogy napjaink nagymotorjai és autói úgy gördülnek ki az üzemekből, hogy a bejáratásuk gyakorlatilag formalitás, mivel a gyárakban jellemzően 50-70 órán át tesztelik az erőforrást a forgalomba helyezés előtt. Ezzel szemben a felújított, kétütemű motorok igenis megkövetelik a hagyományos, óvatos bejáratást legalább az első 15-20 üzemórában, azaz 5-600 kilométeren.

A kétütemű motoroknál különösen fontos a tökéletesen méretezett kipufogó, hiszen a gázlengések alapjaiban határozzák meg az erőforrás működését. Ha a koromtól részben eldugul a cső vagy a dob, az automatikusan teljesítménycsökkenéshez vezet

Ez már csak azért is fontos, mert az új dugattyú, gyűrű és az annak méretére felfúrt henger a bejáratás során kopik a legnagyobb mértékben, majd ahogy gyűlnek a kilométerek, üzemórák, úgy csökken a kopás mértéke, egészen addig, amíg a természetes elhasználódás miatt újra csökkenni kezd a kompresszió:

Hogyan járasd be a kétütemű motort?

Bátran leszögezhetjük, hogy „ahány ház, annyi szokás”, azaz többféle elméletet találunk a világhálón a helyes bejáratásról, így mi is csak ezek közös pontjait mutatjuk be, melyekben rendre egyetértenek a szakemberek. Az egyik ilyen, hogy kezdetben terhelés nélkül, alapjáraton „ketyegjen” a motor, ami jó alkalom arra, hogy ellenőrizzük a működését. Ehhez érdemes növelni az olaj/benzin arányt, majd néhány perc, esetleg egy-két óra után kezdődhet az erőforrás részleges terhelése.

Fontos, hogy a „túlkímélés” is ugyanolyan káros lehet, mint a túl magas fordulatszámon pörgetés, ezért akkor jársz el helyesen, ha a fordulatszám-tartomány középső harmadában használod a gépet. Hogy konkrét példát mondjunk: egy 10 ezres percenkénti fordulatszámra képes erőforrást nem érdemes háromezer alatt és hatezer fölött pörgetni az első néhányszáz kilométeren.

Tulajdonképpen a túlzottan óvatos bejáratásból fakadhat az oly gyakran emlegetett teljesítményvesztés is, hiszen a csekély fordulatszám és a magasabb olajtartalom egyaránt hozzájárulhat a kipufogóban a korom lerakódásához, ami csökkenti a cső keresztmetszetét, részben vagy teljesen elzárva a kipufogógáz útját. Ilyenkor elengedhetetlen a kipufogórendszer teljes belső tisztítása, amit általában kiégetésként emlegetnek, holott valójában csak hevítik a lerakódott kormot, ami ezután eltávolítható a dobból és a csőből. Mivel kimondottan tűzveszélyes művelet, amihez elengedhetetlen némi rutin és egy jól felszerelt műhely, azt javasoljuk, hogy ne állj neki otthon, ha korábban nem csináltál még ilyet – inkább bízd szakemberre a dolgot!

A kipufogó belső tisztítása időigényes feladat és nem is veszélytelen, hiszen általában lánggal és oxigéngázzal hevítik a lerakódott kormot

Emellett ipari oldószerekkel is jó eredményeket értek el eltömődött, kokszos kipufogócsöveknél, de ezek a természetre – és a tisztítást végző személyre – káros anyagok, tehát szintén igaz, hogy csak akkor érdemes otthon belevágni, ha minden tudás és eszköz rendelkezésre áll a munkához.

Ha pedig a tisztítás után úgy látod, hogy menthetetlen a kipufogó vagy egyszerűen csak nagyobb teljesítményre vágysz, akkor a következő cikket ajánljuk figyelmedbe: így választhatod ki a motorhoz és az új, nagyobb hengerhez illő kipufogórendszert a motorodra.

Vissza
Vásárlói fiók
  • Belépés
  • Regisztráció
  • Profilom
  • Kosár
  • Kedvenceim
Információk
  • Általános szerződési feltételek
  • Adatkezelési tájékoztató
  • Fizetés
  • Szállítás
  • Elérhetőségek
Toma Motor Kft.
  • 6000 Kecskemét, Brigadéros utca 19
  • +36702000852
  • info@tomamotor.hu
  • facebook

  • instagram

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Ne maradj le az
akciókról!

Iratkozz fel most és ne maradj le a legfrisseb hírekről információkról akciókról. 

Feliratkozás
Árukereső.hu Árukereső.hu
  • Akciók
  • Keresés gyártó és típus szerint
  • Akkumulátor és tartozékaik
  • Bovdenek és spirálok
  • Dobozok és tartó konzolok
  • Elektromos alkatrészek
  • Erőátviteli rendszer
  • Felnik, gumiabroncsok és tartozékaik
  • Futómű és fék alkatrészek
  • Gyújtógyertyák és alkatrészeik
  • Hűtőrendszer és alkatrészeik
  • Kenőanyagok - adalékok - ápolóanyagok
  • Kezelőszervek
  • Kiegészítők
  • Kipufogók és tartozékaik
  • Mérőműszerek és alkatrészeik
  • Motorblokk alkatrészek
  • Optikai Tuning alkatrészek
  • Ruházat
  • Szerszámok
  • Sztenderek és tartozékaik
  • Üzemanyagrendszer
  • Világitástechnika
  • Visszapillantó tükrök és tartozékaik
  • Zárak, lakatok, láncok
  • Zárszettek és zárak
  • AM6 alkatrészek
  • Robogó alkatrészek
  • Piaggio D50B alkatrészek
  • Derbi EBS alkatrészek
  • Gokart alktrészek, ruházat
  • Összes termék
  • Polini Thor
  • Derbi EBE alkatrészek
  • Blog
  • Toma Motorsport
  • Versenygokart bérlés
Belépés
Regisztráció
Adatkezelési beállítások
Weboldalunk az alapvető működéshez szükséges cookie-kat használ. Szélesebb körű funkcionalitáshoz (marketing, statisztika, személyre szabás) egyéb cookie-kat engedélyezhet. Részletesebb információkat az Adatkezelési tájékoztatóban talál.