Ha most leadod rendelésed, akár már holnap megkaphatod a termékeket!

Toma Motor - Toma Motorsport (Robogo-AM6-Gokart alkatrész webáruház)

Kérdése van? +36702000852

Kategóriák
Toma Motor - Toma Motorsport (Robogo-AM6-Gokart alkatrész webáruház)

Kérdése van? +36702000852

  • Kategóriák
    • Akciók
    • Keresés gyártó és típus szerint
    • Akkumulátor és tartozékaik
    • Bovdenek és spirálok
    • Dobozok és tartó konzolok
    • Elektromos alkatrészek
    • Erőátviteli rendszer
    • Felnik, gumiabroncsok és tartozékaik
    • Futómű és fék alkatrészek
    • Gyújtógyertyák és alkatrészeik
    • Hűtőrendszer és alkatrészeik
    • Kenőanyagok - adalékok - ápolóanyagok
    • Kezelőszervek
    • Kiegészítők
    • Kipufogók és tartozékaik
    • Mérőműszerek és alkatrészeik
    • Motorblokk alkatrészek
    • Optikai Tuning alkatrészek
    • Ruházat
    • Szerszámok
    • Sztenderek és tartozékaik
    • Üzemanyagrendszer
    • Világitástechnika
    • Visszapillantó tükrök és tartozékaik
    • Zárak, lakatok, láncok
    • Zárszettek és zárak
    • AM6 alkatrészek
    • Robogó alkatrészek
    • Piaggio D50B alkatrészek
    • Derbi EBS alkatrészek
    • Gokart alktrészek, ruházat
    • Összes termék
    • Polini Thor
    • Derbi EBE alkatrészek
  • Blog
  • Toma Motorsport
  • Versenygokart bérlés
  1. Blog
  1. Blog
Vissza

FÜSTÖL AZ AM6-OS ÉS FOGY AZ OLAJ – MI LEHET A BAJ?

Visszatérő kérdés a motoros csoportokban, hogy mi okozza a kétütemű erőforrások füstölését. A népszerű AM6 és D50B blokkoknál általában egy apró szimmering a jelenség forrása…

2023.07.19 11:44

 

Cikkünkben az alábbi kérdésekre igyekszünk válaszolni:

•            Mitől füstöl az AM6-os erőforrás?

•            Miért fogy a váltóolaj az Apriliából vagy Derbiből?

•            Mennyibe került az AM6-os főtengelycsapágy és -szimmering?

•            Mit jelent, ha fehéren füstöl a kipufogó?

A négyütemű motoroknál viszonylag egyértelmű, hogy mire utal, ha gyorsítás közben látványos füst tör elő a kipufogódobból. Fehér színű füst jelzi, ha hűtőfolyadék kerül a hengerekbe, a fekete ellenben a túl sok üzemanyag miatt alakul ki, míg a kékes felhő a motor mögött az olajfogyasztásból fakad.

Amennyiben ilyen világos, fehér színű a kipufogófüst, sajnos elkerülhetetlen az erőforrás szétszedése

Miként korábban írtunk róla, a kétütemű motorkerékpárokban más-más kenőanyag felel a váltó tökéletes működéséért, valamint a henger és a dugattyú kenéséért. Mivel itt a főtengelytől és a dugattyútól elzárva, külön egységben található a váltóolaj, elvileg nem is kerülhet a hengerbe, ám a motor kopása miatt ez mégis előfordulhat, és ez gyakori oka az AM6-os blokkok füstölésének.

Vastagon olajos a kipufogódob vége, sőt a leömlőcső is belülről? Érdemes mielőbb ránézned a váltóolaj szintjére, amit a képen bekarikázott furatnál, a nívócsavart kitekerve ellenőrizhetsz. Ha fogyott belőle a legutóbbi feltöltés óta, akkor kezdhetsz gyanakodni, hogy cserére szorul a főtengelyszimmering...

Jellemzően kékes színű füstről számolnak be a tulajdonosok, ami helyes karburátorbeállítás mellett – amiről itt olvashattok – csak akkor fordulhat elő, ha megsérült a főtengelyt és a tengelykapcsolót (kuplung) elválasztó szimmering. A hibás tömítés mellett a váltóolaj átszivárog a forgattyúházba, majd egy része az üzemanyag-levegő keverék belobbanásakor elég, a többi pedig a kipufogóban rakódik le – ezért alakul ki a vastag olajréteg a leömlőben, illetve a kipufogódobban.

MIÉRT FÜSTÖL AZ AM6-OS BLOKK?

A hiba azonosítása tehát egyszerű, a kipufogón át távozik a váltóolaj. Orvoslása már annál időigényesebb, ugyanis muszáj szétszedni az erőforrást, hogy hozzáférj a főtengelyszimmeringhez és az O-gyűrűhöz, azaz mindenképpen szükséged lesz némi rutinra és jó pár szerszámra is a cseréhez.

Jó hír, hogy az alkatrészköltség ezúttal nem nagy tétel, mivel a minőségi Athena AM6 főtengelyszimmering alig háromezer forintba kerül, sőt a C4-es főtengelycsapágyakkal együtt sem tesz ki kilencezer forintot.

Röviden tehát első lépés a váltóolajszint ellenőrzése, és ha csökkent a szintje, akkor sajnos elkerülhetetlen a blokk szétszedése. Reméljük, segítettünk a hiba beazonosításában, ám ha mégis további kérdéseid lennének, keress minket bizalommal!

Vissza
Vásárlói fiók
  • Belépés
  • Regisztráció
  • Profilom
  • Kosár
  • Kedvenceim
Információk
  • Általános szerződési feltételek
  • Adatkezelési tájékoztató
  • Fizetés
  • Szállítás
  • Elérhetőségek
Toma Motor Kft.
  • 6000 Kecskemét, Brigadéros utca 19
  • +36702000852
  • info@tomamotor.hu
  • facebook

  • instagram

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Ne maradj le az
akciókról!

Iratkozz fel most és ne maradj le a legfrisseb hírekről információkról akciókról. 

Feliratkozás
Árukereső.hu Árukereső.hu
  • Akciók
  • Keresés gyártó és típus szerint
  • Akkumulátor és tartozékaik
  • Bovdenek és spirálok
  • Dobozok és tartó konzolok
  • Elektromos alkatrészek
  • Erőátviteli rendszer
  • Felnik, gumiabroncsok és tartozékaik
  • Futómű és fék alkatrészek
  • Gyújtógyertyák és alkatrészeik
  • Hűtőrendszer és alkatrészeik
  • Kenőanyagok - adalékok - ápolóanyagok
  • Kezelőszervek
  • Kiegészítők
  • Kipufogók és tartozékaik
  • Mérőműszerek és alkatrészeik
  • Motorblokk alkatrészek
  • Optikai Tuning alkatrészek
  • Ruházat
  • Szerszámok
  • Sztenderek és tartozékaik
  • Üzemanyagrendszer
  • Világitástechnika
  • Visszapillantó tükrök és tartozékaik
  • Zárak, lakatok, láncok
  • Zárszettek és zárak
  • AM6 alkatrészek
  • Robogó alkatrészek
  • Piaggio D50B alkatrészek
  • Derbi EBS alkatrészek
  • Gokart alktrészek, ruházat
  • Összes termék
  • Polini Thor
  • Derbi EBE alkatrészek
  • Blog
  • Toma Motorsport
  • Versenygokart bérlés
Belépés
Regisztráció
Adatkezelési beállítások
Weboldalunk az alapvető működéshez szükséges cookie-kat használ. Szélesebb körű funkcionalitáshoz (marketing, statisztika, személyre szabás) egyéb cookie-kat engedélyezhet. Részletesebb információkat az Adatkezelési tájékoztatóban talál.