Ha most leadod rendelésed, akár már holnap megkaphatod a termékeket!

Toma Motor - Toma Motorsport (Robogo-AM6-Gokart alkatrész webáruház)

Kérdése van? +36702000852

Kategóriák
Toma Motor - Toma Motorsport (Robogo-AM6-Gokart alkatrész webáruház)

Kérdése van? +36702000852

  • Kategóriák
    • Akciók
    • Keresés gyártó és típus szerint
    • Akkumulátor és tartozékaik
    • Bovdenek és spirálok
    • Dobozok és tartó konzolok
    • Elektromos alkatrészek
    • Erőátviteli rendszer
    • Felnik, gumiabroncsok és tartozékaik
    • Futómű és fék alkatrészek
    • Gyújtógyertyák és alkatrészeik
    • Hűtőrendszer és alkatrészeik
    • Kenőanyagok - adalékok - ápolóanyagok
    • Kezelőszervek
    • Kiegészítők
    • Kipufogók és tartozékaik
    • Mérőműszerek és alkatrészeik
    • Motorblokk alkatrészek
    • Optikai Tuning alkatrészek
    • Ruházat
    • Szerszámok
    • Sztenderek és tartozékaik
    • Üzemanyagrendszer
    • Világitástechnika
    • Visszapillantó tükrök és tartozékaik
    • Zárak, lakatok, láncok
    • Zárszettek és zárak
    • AM6 alkatrészek
    • Robogó alkatrészek
    • Piaggio D50B alkatrészek
    • Derbi EBS alkatrészek
    • Gokart alktrészek, ruházat
    • Összes termék
    • Polini Thor
    • Derbi EBE alkatrészek
  • Blog
  • Toma Motorsport
  • Versenygokart bérlés
  1. Blog
  1. Blog
Vissza

TŰZFORRÓ A TÁRCSA ÉS „BEFOG” A FÉK – MI LEHET A BAJ?

Ezúttal is az AM6-fórumokon felmerülő leggyakoribb kérdések közül szemezgettünk, hogy segítséget nyújtsunk a műszaki hibával küzdő motorosoknak. A felvetés egyszerű, a válasz már annál bonyolultabb...

Cikkünkben az alábbi kérdésekre igyekszünk válaszolni:

•            Mitől forrósodik a féktárcsa?

•            Mennyi időnként írják elő a fékfolyadék és a fékcső cseréjét?

•            Mennyi a fékfolyadék forráspontja, és miért csökken az idő múlásával?

2023.07.19 11:49 Tomamotor.hu

A modern motorkerékpárok szinte mindegyikén hidraulikus, tárcsákra és nyergekre épülő fékrendszer felel a lassulásért. Hatékony és viszonylag egyszerűen karbantartható, kevés alkatrészből álló rendszerről van szó, ám ha egy összetevő is kopott, elöregedett vagy sérült, biztosan nem működik tökéletesen. Márpedig számtalan alkatrésze elöregedhet, beleértve a fékcsöveket is...

MIÉRT FOG BE A FÉK AZ AM6-OS APRILIÁN?

Ezúttal a konkrét tünet elég egyértelmű volt: lassítás után a fékpedál visszatért alaphelyzetbe, a hátsó féknyereg dugattyúja viszont nem. Ezért aztán a betétek folyamatosan hozzáértek a tárcsához, amitől az tűzforró lett, a motor pedig egyre jobban lassult, hiszen befogott a hátsó fék.

Ha motorozás után forró a féktárcsa és sérülést vagy égett nyomokat látsz rajta, pedig az utolsó kilométereken nem fékeztél túl sűrűn és nagyokat, akkor kezdhetsz gyanakodni, hogy a Te géped is hasonló problémától szenved

Ilyenkor először is érdemes megnézni, hogy mikor cseréltettél utoljára fékfolyadékot. Mivel a jellemzően DOT 4-es vagy DOT 5-ös fékfolyadék rendkívül könnyen megköti a nedvességet, párát, akár az elöregedett fékcsövön keresztül is képes felvizesedni. Ettől csökken az eredetileg kimondottan magas, 230-260 fokos forráspontja, és mivel a felforrt víz légbuborékokat hoz létre a fékcsőben, ez nekinyomhatja a betétet a tárcsának, illetve fordítva: beeshet a fékpedál anélkül, hogy érdemi lassulás történne. Először is tehát nézz utána, hogy tavaly cseréltél-e fékfolyadékot, és ha nem, akkor ez legyen az első lépés – lehet, hogy nem oldja meg a problémát, de ettől még elengedhetetlen része a karbantartásnak.

A gyári előírások szerint fékfolyadékot legkésőbb minden második szezonban, míg a gumifékcsöveket 4-8 évente kötelező cserélni a motorkerékpárokon

Ha ez nem küszöböli ki a problémát, muszáj lesz leszerelned a hátsó féknyerget, amihez itt találsz szerszámokat. Alapos tisztítás után kezdd a fékbetét ellenőrzésével, és ha nem túl kopott, esetleg sérült vagy deformált, akkor jöhetnek is a fékrendszer kisebb alkatrészei, mint például a betét szabad mozgásáért felelő csúszkák, sínek. Amennyiben itt is mindent rendben találsz, sajnos muszáj jobban szétszedni, és a féknyereg dugattyúival, karmantyúival folytatni a munkát. Bármelyik is kopott, sérült, érdemes azonnal cserélni, ami nem is olyan bonyolult, hiszen ma már komplett féknyereg-felújító készletek tucatjai közül válogathatsz, ráadásul a teljes szett sem kerül többe 8-9 ezer forintnál, azaz nincs értelme ezen spórolni, és a régi, kopott alkatrésszel összerakni a gépet.

Reméljük, tudtunk segíteni, hogy még gyorsabb, jobb, egyben biztonságosabb legyen a motorod! Ha mégis bármilyen kérdésed lenne, keress minket bátran – üzenj nekünk, és igyekszünk megoldást találni a problémára!

Vissza
Vásárlói fiók
  • Belépés
  • Regisztráció
  • Profilom
  • Kosár
  • Kedvenceim
Információk
  • Általános szerződési feltételek
  • Adatkezelési tájékoztató
  • Fizetés
  • Szállítás
  • Elérhetőségek
Toma Motor Kft.
  • 6000 Kecskemét, Brigadéros utca 19
  • +36702000852
  • info@tomamotor.hu
  • facebook

  • instagram

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Ne maradj le az
akciókról!

Iratkozz fel most és ne maradj le a legfrisseb hírekről információkról akciókról. 

Feliratkozás
Árukereső.hu Árukereső.hu
  • Akciók
  • Keresés gyártó és típus szerint
  • Akkumulátor és tartozékaik
  • Bovdenek és spirálok
  • Dobozok és tartó konzolok
  • Elektromos alkatrészek
  • Erőátviteli rendszer
  • Felnik, gumiabroncsok és tartozékaik
  • Futómű és fék alkatrészek
  • Gyújtógyertyák és alkatrészeik
  • Hűtőrendszer és alkatrészeik
  • Kenőanyagok - adalékok - ápolóanyagok
  • Kezelőszervek
  • Kiegészítők
  • Kipufogók és tartozékaik
  • Mérőműszerek és alkatrészeik
  • Motorblokk alkatrészek
  • Optikai Tuning alkatrészek
  • Ruházat
  • Szerszámok
  • Sztenderek és tartozékaik
  • Üzemanyagrendszer
  • Világitástechnika
  • Visszapillantó tükrök és tartozékaik
  • Zárak, lakatok, láncok
  • Zárszettek és zárak
  • AM6 alkatrészek
  • Robogó alkatrészek
  • Piaggio D50B alkatrészek
  • Derbi EBS alkatrészek
  • Gokart alktrészek, ruházat
  • Összes termék
  • Polini Thor
  • Derbi EBE alkatrészek
  • Blog
  • Toma Motorsport
  • Versenygokart bérlés
Belépés
Regisztráció
Adatkezelési beállítások
Weboldalunk az alapvető működéshez szükséges cookie-kat használ. Szélesebb körű funkcionalitáshoz (marketing, statisztika, személyre szabás) egyéb cookie-kat engedélyezhet. Részletesebb információkat az Adatkezelési tájékoztatóban talál.