Támadt egy remek ötleted, hogy szeretnél egy saját gokartot? Szuper! Itt egy kis segítség a tájékozódáshoz….

Milyen gokart a neked való? Kezdő gokartosok gyakran követik el azt a hibát, hogy a tudásuknál sokkal erősebb gépet vásárolnak amiből jobbára csak küzdelem lesz. Ha még nem vezettél erősebb gokartot akkor inkább bérelj ki egyet előbb valamelyik versenycsapatnál és annak tapasztalatával lépj tovább. Érdemes-e komplett gokartot venni vagy építsünk egyet? Mint általában minden, itt is sokkal egyszerűbb venni kompletten, mintsem építeni egyet! Egy gokartba gokart motor való nem pedig motorblokk, nem véletlen vannak így kitalálva. Már kész, házilag épített gokartok vásárlását pedig nem javasolnám, kezdőként semmiképp, sok bosszúságtól meg tudod kimélni magad a későbbiek folyamán. Döntsük el mekkora összeg amit a vásárlásra szánunk! Használt gokart esetén elmondható, hogy gokartot már nagyjából 120 ezer forintól akár több millió forintig is lehetséges vásárolni! Egy jó minőségű átlagos gokart ára jelenleg valahol 500 és 800 ezer Ft között mozog! Érdemes azt figyelembe venni, hogy milyen márkák népszerűek helyi szinten, motor és váz tekintetében is. Főleg ha esetleg a későbbiekben elindulnál valamilyen versenyen, ilyen esetekben érdemes 2-3 évnél nem öregebb gokartot választani mind motorikusan, mind váz szempontjából. Ha biztosan tudod, hogy csak hobbi szinten fogod használni, akkor sem ajánlott 5-6 évnél idősebb gokartban gondolkozni.Gokartoknál ugye nincs futómű, a váz hajlik folyamatosan és kinél elöbb, kinél utóbb, de elfárad és eltörik.

Ma Magyarországon vázak terén az alábbiakkal találkozhatsz a leggyakrabban a versenypályákon és ezáltal az eladásokra kínált gokartok terén is:
- OTK Kart Group (Tonykart, Kosmic, Exprit, FAlonso, stb...)
- BirelArt Group (BirelArt, Kubica, Ricciardo, Leclerc)
- IPK Group (Praga, Ralf Schumacher)
- CRG
- Parolin
- Sodi
- Kart Republic

Motoroknál a leggyakoribbak a következők:
- Rotax (Micro, Mini, Junior, Max, DD2) - ezek a legnépszerűbbek Magyarországon,alkatrész ellátás terén a legkedvezőbbek
- Iame (M1) – új kategória a legkisebbeknek, hamarosan elterjed, ezért mindenképp megemlíteném
- TM (KZ10b, KZ10c, KZR1)- többsebességes váltós motorok közül a legelterjedtebb
- Comer (gyerekmotorok, versenyeken nincs kategóriája Magyarországon)
- SWF (4 ütemű Piaggio motorok, nagy reményekkel indult letűnt kategória ami nem váltotta be a hozzáfűzött reményeket)
- Honda (4 ütemű, többnyire bérgokartokban találhatóak,illetve fellelhető versenygokartokban is )

Ha most kezded a gokartozást azt ajánlanám, hogy első körben ne váltós gokartban gondolkozz. Amennyiben hobbi szinten szeretnél kijárni a versenypályákra, első gokartnak egy Rotax Max-ot ajánlanék (14 éves kortól). Mikor már megy vele egy rendes köridő (sokak elképzelésével ellentétben nulláról indulva ez nem éppen egy gyors folyamat), csak utána kezdj el gondolkodni a feljebb lépésben teljesítmény terén! A versenygokart egy sporteszköz, így elég sokszor előfordul, hogy elromlik valami vagy épp cserére szorulnak alkatrészek. Nem mellőzhető a kérdés, fogod-e tudni szerelni is, ha épp arra kerül a sor? Megfelelő tudás hiányában érdemes keresni valakit akitől meg tudsz tanulni gokartot szerelni vagy alkalomadtán segítséget kérni.

Amennyiben eljutottál odáig, hogy megtekintesz egy eladásra szánt gépet, az alábbiakra érdemes odafigyelni:
- váz állapota (márka, évjárat, kopottság, hajlott-e esetleg)
- tengely (megforgatva nem üt-e)
- összekötő, kormányoszlop (ne legyen ferde, sérült)
- gumik állapota
- motor és tartozékai (mikor lett felújítva)
- mérőműszer (márka, típus)
- féktárcsák, betétek (állapotuk ellenőrzése)
- idomok, matricák (idomok ki vannak-e lyukadva, matricák állapota)
- ülés (nincs kilyukadva, törve jó lesz-e a mérete)
- csavarok a helyükön vannak-e, hiányoznak-e?

Ami talán az egyik legfontosabb tanács, ne kapkodj! Járj utána és kérdezősködj! Bérelj ki egy gokartot valamelyik gokartcsapatnál és dönts utána!